№
|
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў
|
Тэрміны правядзення
|
Форма
правядзення
|
Адказныя
|
|
5 клас
|
1
|
Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве.
Фарміраванне новага вучэбнага калектыву 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы
|
Кастрычнік
|
Семінар-практыкум
|
Кіпцэвіч М.Ул.
|
2
|
Тэма 2. Дзіця сярод аднагодкаў.
Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбнасць дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні адносін з аднагодкамі
|
Лістапад
|
Круглы стол
|
Кіпцэвіч М.Ул.
|
3
|
Тэма 3. Ваша дзіця вырасла.
Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту
|
Люты
|
Лекцыя
|
Кіпцэвіч М.Ул.
|
4
|
Тэма 4. Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і.
Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту
|
Май
|
Дыскусія
|
Кіпцэвіч М.Ул.
|
|
6 клас
|
1
|
Тэма 1. Сям’я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і.
Дзіця і задавальненне яго патрэб ў сям’і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям’і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі.
Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям’і як аснова выхавання дзіцяці
|
Верасень
|
Лекцыя
|
Волін В.В.
|
2
|
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў.
Адхіленні ў паводзінах падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцей у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні адхіленняў у паводзінах падлеткаў
|
Снежань
|
Псіхалагічны трэнінг
|
Волін В.В.
|
3
|
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт.
Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызык. Як зберагчы дзіця ад небяспекі ў сацыяльных сетках
|
Сакавік
|
Круглы стол
|
Волін В.В.
|
4
|
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў.
Правілы бяспечных паводзін летам. Небяспекі вольнага правядзення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд
|
Май
|
Лекцыя
|
Волін В.В.
|
|
7 клас
|
1
|
Тэма 1. Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў.
Узроставыя асаблівасці 13—14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця увагі, памяці, мыслення. Палавое сталенне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе
|
Кастрычнік
|
Лекцыя
|
Арэхва Н.П.
|
2
|
Тэма 2. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў.
Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі «групы рызыкі»
|
Лістапад
|
Круглы стол
|
Арэхва Н.П.
|
3
|
Тэма 3. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту.
Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і.
Бацькоўскі аўтарытэт: як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам
|
Люты
|
Псіхалагічны трэнінг
|
Арэхва Н.П.
|
4
|
Тэма 4. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў.
Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў — што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех
|
Красавік
|
Семінар-практыкум
|
Арэхва Н.П.
|
|
8 клас
|
1
|
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў.
Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне.
Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт
|
Кастрычнік
|
Гутарка
|
Клімчук В.А.
|
2
|
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту.
Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін «ахвяры»)
|
Снежань
|
Псіхалагічны трэнінг
|
Клімчук В.А.
|
3
|
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд.
Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі.
Прафілактыка суіцыдальных паводзін
|
Сакавік
|
Лекцыя
|
Клімчук В.А.
|
4
|
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях.
Паняцце «канфлікт». Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўміруючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей.
Сямейныя канфлікты ў дыядзе «Бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў.
Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў
|
Май
|
Круглы стол
|
Клімчук В.А.
|
|
9 клас
|
1
|
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка.
Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы
|
Кастрычнік
|
Лекцыя
|
Каховіч Т.П.
|
2
|
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы.
Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з людзьмі, якія яго акружаюць.
Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка
|
Лістапад
|
Лекцыя
|
Каховіч Т.П.
|
3
|
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць.
Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцей. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак
|
Люты
|
Гутарка
|
Каховіч Т.П.
|
4
|
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію?
Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў
|
Красавік
|
Семінар-практыкум
|
Каховіч Т.П.
|